Kommunikáció

Az Indigo Communications erősen PR-fókuszú kommunikációs cég. Az erős PR-fókusz azt jelenti, hogy elsősorban kapcsolatok megteremtésében, fenntartásában, helyreállításában és erősítésében gondolkodunk, minden más csak ezután következik.

indigo_kommunikacio_belso

PR

A jó PR organikus: nem látszik rajta és nem hallatszik ki belőle a tudatosság, irányítottság, célzatosság. A nyilvánosság elsőre, másodikra és harmadikra is természetes, őszinte, az adott pillanatban helyén való, igaz megnyilvánulásként érzékeli.

Ha jók a kapcsolataid, könnyebben boldogulsz, mintha elzárkóznál a környezetedtől. Ha jó kapcsolatokat alakítottál ki a vásárlókkal, könnyebben és többet tudsz értékesíteni. Ha erősek a közösségi kapcsolataid, kevesebb negatív következménnyel és gyorsabban tudsz túljutni egy-egy krízisen. Ha érdekes vagy és figyelnek rád, jobban elhiszik az ígéreteidet. Mássz le az elefántcsont-toronyból, szólítsd meg az embereket, beszélgess velük, hogy megismerjenek, mielőtt el szeretnél nekik adni valami újdonságot.
A vállalati és termékkomunikáció párbeszédként működik leghatékonyabban, mi ennek a párbeszédnek az irányát, tartalmát, fordulatait és csatornáit találjuk ki ügyfeleink számára.

Stratégia

A „kommunikációs stratégia” a XXI. századi Magyarország legelhasználtabb kifejezéseinek versenyében biztosan nyerő; sokszor csak azért kell, mert eddig is volt, bár senki sem vette figyelembe, vagy azért, mert eddig nem volt, de majd ezután minden más lesz.

Vállalatok és más szervezetek, vezetők, beosztottak és magánemberek vívnak mindennapi harcot a figyelem és az elismerés megszerzése érdekében. Vannak, akik hisznek magukban, a brandjükben, a termékükben, s akadnak örökös kételkedők, bizonytalanok. A magabiztos, erős és magában bízó vállalatnak vagy vezetőnek azért van szüksége kommunikációs stratégiára, mert tudja, ritkán vezet sikerhez az esetleges mozzanatokkal tarkított követő magatartás. A kételkedők és bizonytalanok számára pedig azért kell kommunikációs stratégia, hogy rendszerben közlekedjenek, biztosítva ezzel, hogy oda is érjenek, ahová elindultak.
A kommunikációs stratégia olyan rendszer, amely ellenpontozza a külső vagy belső káoszt, segít megtalálni és megőrizni egy vállalat vagy egy személy identitását, megerősítést nyújt a mindennapi döntések során, erősíti a szervezet immunitását a külső támadásokkal szemben, sokszor pedig a nehéz pillanatokban erőt meríthet belőle a piaci harcos.
A kommunikációs stratégia tehát: kard, vitamin, lámpás és a legkedvesebb könyved egyszerre.

Válságos helyzetek

Szakmai munkánkban az utóbbi években nagy hangsúlyt kapott a krízismegelőző és a kríziskezelő kommunikáció, illetve a kommunikációs változás-menedzsement. Talán azért, mert telis-tele a világ majdnem kirobbanó és kirobbant krízisekkel. 

Megoldásokat találunk ki akkor, ha baj van. Segítünk szárazon tartani a puskaport, azért, hogy ne legyen baj. Kitaláljuk, hogy a piac vagy a vállalat életének komolyabb, esetenként radikális változásai során hogyan kezeljük a vállalati kapcsolatokat, és azt is, hogy merre tovább.